Rövidfilm :: Zero

2011.06.19. 21:22

 Rendkívül aranyos és megindító történet. Akinek van negyed órája az feltétlen nézze meg ;)

Mostanság egyre több játszóteret látni, mert hát ugye van nekünk sok EUs pénzünk, meg sok okos emberünk, aki tud mindenféle kreatív játékot készíteni. Nekem az egyetlen problémám a játékokkal, ami mondjuk lehet, hogy csak az én személyes problémám, hogy a játékok többsége semmilyen formában nem fejleszti a gyerkőcök képességeit. 

Nyilván egy játszótér nem arra van kitalálva, hogy deriválni megtanuljon a gyerek, de rengeteg olyan játék is lehetne, ami valamilyen logikát igényel a játék mellett. A csúszda persze rendkívül jó szórakozást, csak úgy mint a mászóka, de én úgy gondolom, hogy ezeket az elemeket lehetne kombinálni is valami interaktív elemmel, amivel talán a gyerkőc még jobban fejlődik.

A bejegyzés apropója amúgy a lenti kép volt. A napokban láttam és egyszerűen nagyon tetszett. Minden gyerek álma, hogy egyszer egy markolót vezethessen, hát most van rá lehetősége. A karok mozgatásával pedig talán még némi fogalma arról is lesz, hogy miként működik egy markoló. Zseniális.

Ennyi volt a mai kritika és bírálat. Igaziból csak irigy vagyok, hogy nekem soha nem volt markolós játékom.

 Színes, menő, olaj és gyönyörű. A tovább után még képek, de lehet leskelődni az ofisalon is.

Azok a '90-es évek

2011.06.15. 18:44

 Ma jutott eszembe, hogy mi lett volna, ha az ifjú koromat nem a 2000-es években kell eltöltenem, hanem mondjuk egy évtizeddel korábban. Arra jutottam, hogy masszív szétcsapós bulik lettek volna. 
Ma egy rakás régi számot meghallgattunk és szembesültünk vele, hogy mikor ezek fénykorukat élték, akkor még csak kis pöcsös nyomik voltunk, valahol 7-8 éves korunk környékén. 
A mai napig emlékszem, hogy a nővérem egyfolytában a VIVA TV-n lógott (hozzá kell tennem, hogy nem a mai SP - Fluor Tomi kombós verzió volt még akkor), amit akkor én még nem értettem. Nekem valahogy sokkal fontosabb volt az, hogy a terep, vagy a verseny kereket teszem a kocsira, amit épp akkor építettem legóból. 

Egy szó, mint száz: voltak azért fasza zenék a '-90-es években is. Legyen erre példa egy Gigi D'Agostino klasszikus. L'Amour Toujours

 

Magyarország élen jár a robotikában - napi 8-10 órát dolgoznak az emberek robot szerűen. A korszerű technika nem új keletű, már Kosztolányi Dezső is így kereste meg a napi betevőre valót, tudtuk meg az idén érettségizőktől, akik szintén hasonló módon tanulnak.

A robot szerű oktatási modelt a diákok maguk fedezték fel, mivel így a szabadidejük drasztikusan növelhető. A cél az, hogy a tananyagot 2 nap alatt, mint egy intenzív kurzusként tanulják meg, más szóval robot szerűen.
A folyamatot elősegíti, ha a diákok Donald-kacsázva (csak polóban) tanulnak, így a felöltözésre/levetkőzésre se kell időt fordítani.

Megkérdeztük az oktatásügyi és belügyminisztérium dolgozóit is, hogy miért van szükség az ilyen új módszerek bevezetésére, még az előtt, hogy az euró megjelent volna. Kérédsünkre elmondták, hogy mivel ilyen kicsi országban élünk, meg kell ragadnunk minden lehetőséget, az olyanokat is, mint a robot szerű munkamorált.
Az oktatásban azért van nagy szerepe, hogy mire a diák kikerül az iskolából, már tisztában legyen azzal, hogy miként kell dolgoznia a munkahelyén. Az új módszer azért is rendkívül nagyszerű, mert a munkásoknak kizsigerelésük miatt nem jut idejük azon gondolkozni, hogy nekik jó-e ez, avagy sem.

A dolgozók közül is megkérdeztünk néhányat, hogy miként vélekedik. Will Smith elmondta, hogy ő már az "új programban" van benn, ahol nem csak a munkamorál robot szerű, hanem a testrészeik is a dolgozóknak. Ő ezt egy filmjéhez is ki tudta használni, így nem kellett a sminkeseknek robot kezet rajzolni rá. Will elmondta azt is: "[...] az új kezemmel sokkal jobban megy minden, beleértve a robot szerű munkát is" (nevet).

Az "új programról" tudni kell, hogy rendkívül környezetbarát, mivel a győri Audi már nem használt alkatrészeiből építik a speciális protéziseket. Ezzel a módszerrel semmi nem vész kárba. Az Audi elsősorban a saját dolgozóit fejleszti az upgrade kittekkel, de a közeljövőben lehetőség lesz külsős dolgozóknak is részt venni a programban.
Will azt is elmondta nekünk, hogy az új kezével sokkal gyorsabban tud felnit felcsavarozni, és még csavarkulcs sem kell hozzá, csak a mutató és a hüvelykujja. 

Az Európai Unió más országaiban is nagy az érdeklődés, ezért csak az elmúlt héten több száz cseh, lengyel, német és francia mérnök jött tanulmányozni az új módszert. Remélhetőleg ez a kezdete egy csodaszép barátságnak.

Mindbreak :: Year Zero

2011.06.13. 23:18

 Soha nem láttam, ehhez fogható elmebeteg, agymosó videó. Érdemes végignézni, mert a végére tényleg elborul az egész és nagyon durva lesz. Tele van feszültséggel, zseniális.
A rövid is videó egyébként a lehetséges jövőt hivatott bemutatni. A felvételek Prágában készültek. 
Az biztos, hogy nagyon beteg lett! 
A rendező azt mondta róla, hogy:

Mischa Rozema:
“We knew we wanted to make something that would unsettle and menace the audience. It was always going to be dark but also highly aesthetic. This project has filled our spare hours for the past 6 months and it is incredibly satisfying to work on something that we were given complete creative freedom on – that’s a rare luxury these days.”

 Az újabb trailerből nem spórolták ki az akciót! Azt hiszem ez most már tényleg kötelező film lesz..

 Akkor ez most így estére pont jó is lesz. Lassú, ütemes, pörgős. Egyszóval fasza! Most ez ilyen. Innen tessék tölteni ;)

Lebegő motor

2011.06.13. 22:56

 A lebegő járművek hallatán, nekem mindig a Vissza a jövőbe filmek jutnak eszembe. A mai napig álmom egy légdeszka.
Ez talán most már nem várat sokáig magára, hiszen, már vannak repülő autók, és ahogy az látszik, már készülnek repülő motorok is. Remélem, mire nyugdíjas leszek, addigra lesz légdeszkám is.
A lenti csoda motort egy ausztrál mérnök kezdte el építeni, Chris Malloy. A vasat egy 1170-es motor hajtja és 2 propeller tartja a levegőben. A tervek szerint a végső bringa akár 10 000 méterig is emelkedhet majd, illetve körülbelül 270 km/h tud majd repeszteni. 
A gépsárkány várható költsége 45 000 ausztrál dollár, ez kb. 8 700 000 Ft alsó hangon.

Az ilyen gépek persze mindig felvetik, hogy vajon a közlekedést mennyire lehet szabályozni, ha majd a levegőben is tud mindenki közlekedni, de ezen majd ráérünk gondolkozni akkor, ha lesz 9M forintunk egy motorra, na meg ha addigra széria gyártásba kerül.
A tovább után még képek, és videó!

süti beállítások módosítása