Mindenki megszokta már, hogy egy doboznak téglalap téglatest - köszi flea -  alakúnak kell lennie, mert az a normális. De mi van ha nem akarjuk hogy normálisan nézzen ki, vagy épp más szemszögből tűnjön logikusnak.
A lenti üdítőket forgalmazó cég azt tartja a legfontosabbnak, hogy a gyerekek már pici koruktól fogva megfelelően táplálkozzanak és ennek persze részét képzi a megfelelő folyadékbevitel is. Ezért a fő céljuk, hogy a gyerekek 100% gyümölcsleveket kapjanak. 
Hogy a picik a gyümölcsökre legyenek szoktatva, és persze hogy felismerjék a gyümölcsöket, az üdítő ízének megfelelő csomagolást kaptak. 
Ügyeltek arra is, hogy a színek ne legyenek túl csicsásak, illetve hogy a logó is kézzel rajzolt betűket tartalmazzon. 
A hosszútávú cél hogy a gyerekek a gyümölcsöket az egészséghez kössék - és persze  a gyártóhoz.
A tovább után még bónuszkép.

A bejegyzés trackback címe:

https://weinie4.blog.hu/api/trackback/id/tr112330459

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nike2822 2010.09.28. 20:18:12

lehet, h nekem iss ilyet kéne inni kezdetnek.... :D:D:D mint egy kisbabaa. ez gáz. :D

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.09.28. 20:40:29

Jó környezetbarát termék, a szállítás során keletkező CO2, a többlet-csomagolóanyag biztos megéri.

flea 2010.09.28. 20:46:12

A téglalap az egy síkidom. Amire te gondoltál, az a téglatest. :)
(élő fába is belekötés mód OFF)

flea 2010.09.28. 20:46:41

(ja, Index-címlap)

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2010.09.28. 21:09:05

@Benbe: ez olyan dolog, hogy ha más dobozba van, akkor is szállítani kell, és ha sima "téglatestbe" csomagolják akkor is káros valamilyen szinten.
Ennyi erővel menjünk ki a rétre harmatlevet szürcsölgetni..
@flea:köszi :) Póda mester (matek tanárom) most azt mondaná, hogy ezek állandósult szókapcsolatok, ezért lehet használni.. Valamelyik nap mondta is.. :D

Bárzongorista · http://www.pecsibalazs.hu 2010.09.28. 21:25:28

@weinie4:

Azért ezt a fajta üdítősdobozt nehezebb szorosan egymás mellé pakolni, azaz több levegőt szállítasz.

A gyümölcstartalmára egyébként kíváncsi lennék.
Ámbár mindegy
Anno voltam egy magyarországi üdítőital-gyárban és láttam, hogy a műanyag TVK hordókban lévő porból csinálják a 100 %-os narancslét.

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2010.09.28. 21:38:51

a helykihasználás tényleg nem a top :S
én májkrém üzemben voltam, nyilván tök más, de ott pl a visszahozott - lejárt szavatosságú - májkrémet simán nyomták bele az új adagba, és már ment is bele a bélbe.
Mint mondtam tök más, csak most ez jutott eszembe.
Amúgy ez ilyen..

Szekuriti Blogger · http://szekuriti.blog.hu 2010.09.28. 21:49:06

OFF: Nagyon ott van ez a design, honnan jött?

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2010.09.28. 21:56:22

@Szekuriti Blogger: akármilyen meglepő ez az egyik alap sablon - wild fantasy - átszabva.
Saját készítésű ;)
Köszi amúgy ;)

magyar bucó 2010.09.29. 04:24:36

@weinie4: Persze, csak ennek magasabb a fajlagos csomagolási és szállítási költsége/környezetterhelése.

mesz86 2010.09.29. 04:46:38

@weinie4: Nem a forma, sokkal inkább a méret az, ami miatt nem környezetbarát.

Ha már a mateknál tartunk, gyors fejszámolás: ha 1L (= 1 dm^3) üdítőt csomagolunk egy (egyszerűség kedvéért) egy kockába, ahhoz 6 dm^2 csomagolóanyag kell, ami 0,06 m^2. Ha 1000L (= 1 m^3) üdítőt csomagolunk egy kockába, ahhoz 6 m^2 csomagolás kell. Vagyis 1000-szeres mennyiséghez csak 100-szoros csomagolás kell. A számok természetesen nem üdítőhöz, csak a szemléltetéshez vannak méretezve.

Visszatérve az üdítőhöz: 0,2L-hez kb. 2,4 dm^2 csomagolás, 1L-hez kb 7 dm^2 csomagolás kell. (Azért nem az előzőekben kiszámolt 6, mert itt már figyelembe vettem a téglatest formát)

magyar bucó 2010.09.29. 06:37:34

@mesz86: Tudod, a kiszerelést a fogyasztó igényéhez kell igazítani. Hiába gazdaságos a kétliteres doboz, ha a kedves vevő csak két decit akar inni. Viszont két deci egy téglatestbe gazdaságosabban csomagolható, mint egy ilyen dizájnos dobozba.

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2010.09.29. 09:02:48

@Ööö: nem iszik tejet, mióta volt egy tejgyárban, ahol műanyag hordókban tárolt porból csinálták a tejet. Gondolom :)

Dr Gregory House 2010.09.29. 09:04:53

Ha már kötözködünk a síkidomokkal, akkor megjegyezném, hogy a hosszú távú az két szó.

venszivar 2010.09.29. 09:24:44

@Ööö: Úgy 25 éve NEM !! ittam,mivel akkortájt igen nagy cikibe kergetett.
@Zka: Gondolod,hogy létezik annyi tehén,akik tejéből az a sajt,túró,tejtermék ,amik a polcokon roskadoznak,nos hogy azok "láttak" tehenet ??? Nevetséges....
Hurrá, ezzel a föld összes gondja megoldódni látszik !!!Ha én egyszer ilyet tarthatnék a kukámba........

NGabor 2010.09.29. 09:38:38

@Zka: Azok műanyag hordókba csomagolt tehénporok voltak. Vagy az a hamburger...?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.09.29. 09:51:45

Nem csinálok üdítőt műanyag porokból, mióta voltam egy gyárban, ahol az üdítőhöz használt műanyag porokat gyártották...

varvizib 2010.09.29. 10:00:20

Egymás felé rakva az üdítőket máris megoldható a gazdaságos tárolás. Csupán a legalsó sorban és a legfelsőben keletkezik némi veszteség a kihasználatlan hely miatt, ez tehát lényegében elhanyagolható.

(A legalsó sorba persze kell egy megfelelően formázott sablon, ami egyben tartja az üdítőket és betölti az üres helyeket.)

Lehet hogy még ennél is optimálisabban elrendezhetőek a dobozok, csak gondolkodni kell egy kicsit.

Commandante Jayasuriya 2010.09.29. 10:06:04

A görögdinnye "egyenkockásítása" után milyen már ez...? :)

Nyomek 2010.09.29. 10:09:01

Két dolog (plusz egy):
egyik:
Fontos az egészséges étel-ital fogyasztás, de az erre rászoktatást aligha ezekből a formákból fogja a kölök megkapni. Ezekben valószínűleg minden lesz, csak facsart gyümölcslé nem.

másik:
Ha mindig ilyen csomagolásban kaptuk volna az italt, akkor most lehet, hogy egy olyan posztot írnál, hogy "miért nem lehetne téglalap alakú csomagolást alkalmazni? Hiszen többet lehetne szállítani, gazdaságosabban, környezetkímélőbben" stb.

plusz nyelvtan:
A téglalap az teljesen jó, hiszen az alakja téglalap, maga a test téglatest. Vö. kockás füzet, ami négyzethálós, de ha leméred, a nyomda hibájából kicsit téglalap hálós, tehát igazából a papírboltban "téglalap hálós" füzetet kellene kérned, ami ugye nem tévesztendő össze a franciakockás (:-)) füzettel!

Na, ezt a franciakockásat elemezze egy nyelvtantudós!

megsem 2010.09.29. 10:19:20

ezitten ez dizajn-blog? mert ez az uditos doboz dizajn nagyon allat lett...! Jol ertettem, hogy te keszitetted weinie? Gratulalok hozza! Meg sok ilyet!

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2010.09.29. 10:48:17

Nem bántásból kérdezem, de te ugye egy kb. 16 éves meleg fiú vagy?

mbazs 2010.09.29. 11:33:42

Nagyanyámék almát termelnek az Alföldön, és olyan árat kapnak érte, hogy szégyen. A szép, nagy almákat sokszor érdemesebb a fán elrohasztani, mert szart se fizetnek érte.

Undorító dolognak tartom, hogy tulajdonképpen mindenki szemetet fogyaszt, közben pedig a fán rohad meg az értékes, tényleg 100%-os gyümölcs. Köszönjük, hogy az utóbbi 20 évben szétverték a mezőgazdaságot.

Tehát nyugodtan igyátok tovább az aszpartam meg Na-ciklamát stb. tartalmú okádékot, a porból készült """egészséget""".

GoVegan (törölt) 2010.09.29. 11:44:52

elarulna nekem valaki, hogy mi tartja 'allva' ezeket a dobozokat? vagy csak felig van a 100% lotyivel?

a logo egy szimpla betutipus, csak mostansag divat lett ez a kezelrajzolas.

a formaja egy felbevagott oktogon ezert a rakodasnal egy negyzet maradna minden 8-as oktogonna forgatott koteg kozepen. biztos oda kell majd tenni a regi tipusu uditot. csinalt volna hatszog alaput. persze az nem all ilyen peckesen a terveken.

Artie 2010.09.29. 11:49:15

@magyar bucó: Ez igaz lenne akkor, ha mondjuk a termék olyan lenne, hogy nem amúgy is egy rakat levegőt fuvarozol (a szállítás az más...), mert a folyadékból 1 m3 1000 kg, így egy 24 tonnás hasznos teherbírású tgk-ra max. 24 m3-at tudsz felrakni. Nos, ennek a tgk-nak kb. 90 m3 a raktere... Hogy ebben a 90 m3-ban 24 m3 vagy 30 m3 az áru, indifferens.

2010.09.29. 11:51:17

@mbazs: hát kell belőle natúr üdítőt, meg pálinkát csinálni... lekvárt... vagy valamit.

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2010.09.29. 12:04:52

@Pók: igen, naponta kétszer szoktam seggbe
Általában a személyeskedő kötekedőkre hajtok
love <3

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2010.09.29. 12:05:42

@megsem: nem, nem én készítettem én csak írok róla, de ha lesz itthon is akkor majd arról is. :)

megsem 2010.09.29. 12:11:44

@weinie4: ahhh... pedig mar-mar felcsillant a szemem, hogy a hazai boltok piacan vegre latunk olyan csomagolast is, ami nem feltetlenul a t***o_gazdasagos-ra hajaz...

dijumvisu 2010.09.29. 12:15:00

azért a kiwi lére kíváncsi lennék :D

Kozmokrator · http://www.tudtad.com 2010.09.29. 12:24:03

De legalább jobban néz ki és nem biztos, hogy hosszabb távon környezetre károsabb :)

flea 2010.09.29. 12:40:36

(off)

@Nyomek: a téglalap vs. téglatest nem nyelvhelyességi kérdés, hiszen mindenki jól érti a "téglalap alakú dobozt" is => nyelvtanilag helyes, csak pongyola.

A téglatest doboznak nincs "téglalap alakja". Ez matematikailag hülyeség, köznyelvileg meg nem egyértelmű. (Arra gondolsz, hogy ha lepakolod egy sík felületre, akkor téglalap alakban érintkezik, vagy arra, hogy téglalap alakú helyet foglal? Egy oldalra döntött henger az előbbi esetben "szakasz alakú", az utóbbiban "téglalap alakú". Nem egyértelmű, de legalább nem is logikus egyik sem.)

A "kockás füzet" (minden vaskalapos matektanár kedvenc gumicsontja) meg egyrészt azért nem tartozik ide, mert állandósult szókapcsolat (a "téglalap alakú doboz"-zal ellentétben), másrészt azért, mert a köznyelvben a kocka eleve jelent négyzetet is, bármennyire zavarja is ez azokat, akik szeretik a precíz megfogalmazásokat (pl. engem). Lásd akár hivatalos űrlapokon is: "Tegyen X-et a megfelelő kockába."

Neménvótam 2010.09.29. 12:56:18

@mbazs: A piacon nem lehet almát kapni 200 Ft/kg alatt. Ez az, ami igazán szégyen, mert nem a termelő kapja a pénzt.

Benbe · http://www.benbe.hu 2010.10.01. 21:58:58

@flea: Szerintem Nyomek nyelve megbotlott, és azt akarta mondani, hogy "téglalap alapú". Az már stimmel.

flea 2010.10.04. 11:48:57

@Benbe: hmm, nagyon is meglehet.

Kovács Ő. János 2010.10.05. 12:13:22

@weinie4: Semmi gond, akkor még nem jöttél rá :)
süti beállítások módosítása