Duna bástya vs. mélygarázs

2011.11.30. 22:08

 A Dunakapu tér felújításáról már elég régóta megy a vita és ez mostanra sem rendeződött. A legnagyobb baj, hogy igaziból nem nagyon lehet dűlőre jutni a dologgal. Az egyik tábor állítja, hogy a bástya rekonstrukciója hatalmas nagy turisztikai látványosság lenne - amit én ugyan kétlek - a másik tábor pedig állítja, hogy egy nagy letisztult és minimalista tér lenne a legjobb választás.

Én mondjuk személy szerint nem értem, hogy miért is jó az ha egy hatalmas beton falat és bástyát építünk fel 3 milliárd forintból. Az egészen más lenne, ha lenne egy kész várunk, vagy legalább egy megmaradt egész várfal egy bástyával és azt felújítanánk mondjuk pár száz millió forintból.
De az, hogy szar sincs a téren és ebből akarunk szó szerint várat építeni, az már nekem sok. A győri városvédők - a bástya támogatói - állítják, hogy ha a költségek egy részét átvállalják a győriek, akkor nem is kell annyit fizetni. Ha megveszik az épülő házakat, ha magánkézből épülne fel hajókikötő, stb. Azt sem igazán értem, hogy a nagy városvédés mellett mit keres egy relative modern kikötő a tervben. 

Lényeg a lényeg, hogy az egész terv egy nagy kuszaság. A leginkább az zavar, hogy egy hatalmas visszalépés lenne. Ha már van teszem azt, 3 milliárd forintunk, akkor ne arra költsük szerintem, hogy felépítsünk egy régi emléket. Ilyen alapon minden ami száz évnél idősebb azt építsük fel újra. Bizonyára lennének jelentkezők az új végvárrendszerhez is.

Őszintén remélem, hogy nem lesz bástya, de sajnos ez nem rajtam múlik. Mondjuk az utóbbi évek tapasztalata az, hogy a városvezetésnek is a töke kivan már a műemlék védelemmel, szóval még van remény.

A bejegyzés trackback címe:

https://weinie4.blog.hu/api/trackback/id/tr633427240

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása