Tegnap volt szerencsém eme rendkívül nagyszerű - haha - filmet megtekintenem. A szarkazmust félretéve mondhatom, hogy eddig Zack Snyder minden munkája tetszett és  a maga nemében egyedülálló is volt, de ez a mostani valami egészen mocskos mód rosszul sikerült. Természetesen én egy szar szemét szar alak vagyok, mert nem értékelem. Na meg ugye ez egy elég szubjektív dolog és kritikáról lévén szó, nehéz is lenne objektívan hozzáállni.

Az alaptörténet ugye az lenne, hogy szegény Baby Doll hányatott sorsú szereplőnk egy otthonba kerül, ahonnan aztán meg egy bordélyházba (?), ahonnan ugye ki kellene szökni. 
A beilleszkedés gyorsan megy és már a második szóváltás után tudni lehet, hogy a legköcsögebb csajjal is majd spanok lesznek - azt hiszem ezzel még semmi nagy titkot nem árultam el.

Innentől kezdve teljesen elborul a film. Az első 15-20 perc egész ígéretesnek tűnt, de innentől kezdve minden száll szétesik és az események igaziból nem sok logikát követve jönnek egymás után. 
Az alap lényeg az lenne, hogy a csajok álmukban szereznek meg eszközöket, amikkel kijuthatnak a börtönükből. A dolog csak ott siklik félre, hogy nem álmukban kerülnek az álmukba - nem, ez nem Inception - hanem tánc közben kerülnek álomba, aminek meg aztán végképp semmi értelme.

Ezek után már meg se lepődünk olyan dolgokon, mint hogy 6 méteres robotszamurájok ellen győzhet egy 160 magas kislány. Vagy hogy a szamurájok ha kardal pöcögtetik a lányok, akkor semmi bajuk nem lesz, vagy hogy mit keres egy maciölő a szamuráj kezében. 

A következő elmerogyant kép az volt, amikor a németet a halott katonáikat gőzzel és gépekkel támasztották fel. Ez valahogy annyira abszurdnak tűnt, pedig ezt külön érdekesnek találtam volna, mint nagy BloodRayne fan.

Természetesen erre mindenki azt mondja, akinek bejött a film, hogy el kell fogadni, hogy a lányok álmodnak (DE NEM ÁLMODNAK, MERT TÁNCOLNAK!), de én mégis úgy gondolom, hogy azért vannak olyan határok, amiket mifelénk józan észnek hívnak.

A vizuális részével nem volt gond. A látvány rendben volt. Röpült, aminek röpülnie kellett, meg ilyenek. Az egyetlen negatívum ezen a téren a rendezés volt. Minden egyes tánc álom ugyan azzal a vágással indult el, ami nagyon sablonos lett egy idő után.

A sablonos részek után már csak a klisés részek voltak szörnyűbbek. Azt hiszem erre kár is szavakat pocsékolni. 

Az egyetlen pozitívum - ami igaziból kettő - annyi volt, hogy voltak szép lányok a filmben, illetve, hogy a zenék is faszák voltak. Ez hozza igaziból az egész film összpontszámát.
Talán azt is be lehet számolni, hogy a végén akartak belenyomni egy kis mögöttes, érzelmes tartalmat, de sajnos ez a löket már olyan későn jön a filmbe, hogy nem sokat segít az előtte lévő 80 percen.

A végső értékelésben nincs nehéz dolgom. Igaziból nagyon sokat vártam ettől a filmtől, de sajnos a hype áldozata lettem. A kampányhét erős volt, én meg elbuktam. A film alapból nálam egy gyenge 3-as lehetne max, de a lányok és a zene ezt feltornázta mondjuk 4,5-re. Még így is nagyon kegyes voltam, mert ha a legutóbbi filmre 6-7 körül adtam, akkor ez masszívan 2 körül lenne. Ez inkább egy ilyen szánalom pont.

A bejegyzés trackback címe:

https://weinie4.blog.hu/api/trackback/id/tr692818682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bizsergefa 2011.04.12. 00:31:56

A helikopterből kiugrós hatszázezeröccáz métert zuhanok és mitomén tűsarkúra érkezek jelenethez mit szólsz? :D
Egyébként az álom-tánc dologhoz annyit, hogy az szerintem jó volt. A tánccal terelték el a figyelmet, amíg megszerezték a cuccot és a cuccszerzés nehézségeit jelképezi a harc nehézségei. Pl amikor a kést akarják megszerezni, akkor az egyik nemtommicsoda ami őrzi a vonatos bombát visszakapcsolja a bombot, ez ugye azt jelképezi amikor a jack kábel zárlatos lesz :D és lehal a múzik, séfbácsi meg kölcsönadja a csajba a kését. Tehát akkor végülis (az adó :D ) annyira nem volt hülyeség, inkább azt emeltem volna ki, ami az első fight jelenetben az első fél percben kap a kiscsaj, legalább véraláfutásos lehetett volna, vagy az egész testén alapozó van? :D
Én úgy ültem be erre a filmre, hogy Bori és Chris mondták, hogy menjek, nem vártam semmit, nem reméltem semmit. Úgy élvezhető volt. A dolgokat lehetőleg a helyükön kell kezelni. A realitás már ott bukott, hogy álmában harcol, ezek után nem kell azt várni hogy valós alapokon nyugodjon a sztori. Ez olyan mintha a Mátrixot leszólnánk hogy húú hát miaz hogy mittoménmi (még mindig nem néztem meg szal nem tudom mondani példát) Vagy mondjuk a harrypottert kurvaanyázzuk azért mert miaz hogy itt varázsolgat, semmi értelme hogy egy pálcából előjön egy marék állat alakú ömleny ami elkergeti a csuklyás szekusokat.
Szerintem... :)
süti beállítások módosítása