Rating :: TRON - Örökség

2011.01.24. 13:47

 A hétvégén volt szerencsém megnézni az új Tron filmet. Be kell vallanom, hogy nem láttam az első részt, így arról sajnos nem tudok nyilatkozni, hogy mennyiben kapcsolódik az eredetihez.
Előre le kell szögezem, hogy bár túl sok 3D-s filmet nem láttam - talán pont ezért - de azt kell mondjam, hogy ellene vagyok. Rengeteg olyan jelenet van a 3D-s filmekben, ami egyszerűen hatásvadász, és csak arra megy, hogy legyen valami kifelé repülő tárgy. Ezzel nem is lenne semmi gond, ha nem ütne ki a filmből, hogy ez a 3D-re szánt rész.

A film elején kapunk egy alap bemutatást, hogy ki kicsoda. Apuci eltűnik a '80-as években és nem is kerül elő. Természetesen a fia elkönyveli, hogy az apja szemét módon lelépett.
Látványos ugrabugrálós jelenet után derült égből jön egy hívás aputól. 
A fiú utána ered, az apja régi irodájába és egy sor véletlen folytán ő is bekerül a "rácsra", a Tron világba.

Az első pár percben már kemény akcióba kerülünk és rögtön "játékba" viszik a főszereplőnket. A szinkron is itt ütközik ki először. Több szó is megmaradt bennem, ami elég gagyi volt, de a legdurvább talán a szétpixelezlek volt. 
Ennek egy erőszakos hanglejtéssel is erős hatása van a nevetőizmokra, nem hogy simán.

Mint már korábban mondtam, a történet adott: apu eltűnt, gyerek utána, hozzuk haza aput. Apu persze változott egy picit. A legérdekesebb a meditálás volt. Nekem nem nagyon illett a filmbe az öreg, ahogy egy párnán üldögélve várja az ihletet.

Természetesen kiderül, hogy apu azért nem jött haza, mert a csúnya, gonosz számítógépes intelligencia - called Clue - átvette az irányítást, és nem engedte haza. 
Így persze az összecsapás is elkerülhetetlen és főhősünknek így vagy úgy de meg kell küzdenie a rendszerrel.
Minden igyekezet ellenére nem marad más kiút, apunak itt kell maradnia a rácson, hogy Sam - a főszereplő - kijuthasson újdonsült barátnőjével.

 Szerelmes lettem Olivia Wilde-ba...

Ezen a ponton vált nagyon sarkossá a dolog, itt jöttek elő a klisék. 
- Menned kell fiam!
- De nem megyek!
- De igen
- De nem hagylak itt!
- Nincs más választásod!
- ..na jó..
Ehhez hasonlatos párbeszéd zajlott le. A színészi játék se dobott rajta túl sokat, így ez a rész erősen mínuszba rántja a filmet.

A látványvilágról még nem tudom, hogy szeressem-e, vagy sem. Igaziból nagyon látványos volt, meg új, meg szép. Tényleg mintha egy iPhone 4-es belsejében lett volna, de pont ezért volt picit átláthatatlan is. Az egész filmben 4 szín volt: fekete, ciánkék, narancsvörös, fehér. Mivel tényleg csak ezek a színek voltak sok helyen egyszerűen összeolvadtak a dolgok - nekem.

A film abszolút pozitívuma a zene. Már nagyon vártuk az OST-t, és a korábbi felrebbent full mix után picit csalódott is voltam, de az egész számokat hallva minden kétségem elszállt. 

Mindezek ellenére én csodálom hogy egy játékból ennyi mindent ki tudtad hozni. Továbbra sem értem, hogy hogy lehetséges ez.

A végső értékelés: A film nem volt rossz, de moziba biztosan nem mennék még egyszer érte. Egyszer nézős, fasza zenés. Én 5,5 és 6 között vacilálok, de egye fene, legyen 6.

A bejegyzés trackback címe:

https://weinie4.blog.hu/api/trackback/id/tr712609710

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása