A facebook hadjáratot indít!

2010.06.17. 19:08

 Azt hiszem nem túlzás annak nevezni. A dolgok háttrében a nagyszerű like gomb áll. Azt hiszem sikeresen átestek a ló túloldalára a kedves szerkesztők mert most már azt is likolni lehet, amit nem is akarunk. 

Az új felhasználási feltételektől is már égnek állt a hajunk, hogy mégis mit képezelnek, hogy ország világnak kiadják azt, hogy én milyen csoportba tartozom.. De azt hogy már a kommenteket is lehet lájkolni..

A dolgok hátterében szerintem az van, hogy most már nagyon fejeleszteni akarnak a fiúk a pult mögött csak épp már nem nagyon tudnak mihez hozzányúlni annélkül, hoyg szétkurnák az egészet. Ezért inkább beraknak már létező szolgáltatásokat is olyan helyekre, ahol semmi keresnivalója.
Én meg közbe tépem a hajam, mert arról is mailt kapok, hogy pista kitörölte a seggét és 80 ember meg likeolta, 5 hozzászólást írt, és még 40 meg likolta a hozzászólást. 
Na akkor most számoljunk egy kicsit! Első körben kapok 80 mailt, mert hát én is lájkoltam, hogy kitörölte a seggét, aztán még ötöt, mert valaki hozzászólást írt, és akkor még 40-et mert pont azt a kommentet likoltam én is mint a sok hülye!
125 mail egy kibaszott seggörlésért. 

Ezen a ponton már úgy érzi az ember, hogy eljött a kánaán és a jólét ideje, mert már írnom sem kell, hogy "milyen igazad van" az elöttem szólónak, elég ha csak dobok egy ikszet a kommentjére.

Most jöhet a felismerés, hogy hát mi a tökömért nem állítom át a mailt? Már megtörtént kérem szépen, de a facebookon továbbra is van 40 értesítés arról, hogy ki mit csinált éppen. Szóval a probléma alapját nem az jelenti, hogy ki vagy épp bekapcsolom az értesítéseket, hanem az, hogy ma már annyi mindent lehet lájkolni, hogy az ember nem tudja épp ésszel felfogni.

Ez a dolog még az ősidőkben működhetet, amikor még virágzott az iwiw, hogy ha volt 50 ismerősöd facebookon, azok is inkább csak azok akiket épp megtalál, akkor néha jött egy lájk vagy valami.. De így..? Hogy van 200 ismerősöd, akik amúgy is elég kockák ahhoz, hogy már mobilról irjanak - őngól! - akkor már nem tudsz napi csak 30 maillel számolmi. Ez inkább az óránkénti adag.
Azt hiszem ezt hívják informáiós társadalomnak - aka kockák.

Ha már itt tartunk akkor meg kell említenem, hogy pár napja olvastam valahol, talán még épp erdélyben, hogy az USA-ban már komoly függőséget okoznak a közösségi szájtok, pontosabban az ha nem nézhetik őket. 
Csináltak egy felmérést, amiben a fiatalokat egy napra/egy hétre eltiltották az elektronikus külvilágtól. Az eredmények megdöbbentőek voltak. A tesztalanyok pótcselekvéseket kezdtek el csinálni, mivel nem tudták mivel kontrollálni azt, hogy nem tudnak a külvilágról.

Picit elkalandoztam a lényegről. "ugrál a cikk, erre figyelj oda!"
Szóval kezd nagyon úgy űnni, hogy a facebook soha nem látott mennyiségű embert köt egy helyre. Ezt bizonyítja az is, hogy a különböző oldalak, mint pl az enyém is, már rendelkezik fb like gombbal. Gondoljatok bele, hogy már megéri ilyet kirakni, mert az emebrek döntő többségének már van fbja. Ez a durva nem a csapbaszarás!

Most hogy már kifolyt a szemetek az olvasástól, abbahagyom.
Zarás képpen itt van -még egyszer - Julian Smith 25 things i hate about fb.

A bejegyzés trackback címe:

https://weinie4.blog.hu/api/trackback/id/tr452089629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Myller · http://minimalmyller.blog.hu 2010.06.18. 00:22:33

Technikai jellegű kérdés: hogy kell lájkolós gombokat kirakni? Nekem is kéne... :-)

Amúgy nekem van egy fura szokásom: ha írok kommenteket, óránként visszanézek, hogy reagált-e már rá valaki, és ha néhány órán belül senki sem írt rá, akkor tök szar kedvem lesz a nap hátralévő részében... Szerinted ez beteges? :D

bizsergefa 2010.06.18. 16:43:33

nem értem a problémád

hidd el, a csapbaszarás durvább (és nem csak azért mert a csapbaszarást lehet lájkolni, a lájkot viszont nem lehet csapbaszarni..)

weinie4 · http://weinie4.blog.hu 2010.06.18. 21:15:13

igaziból nem probléma, sőt..
csak már előre félek attól, hogy mi lesz itt, ha minden facebook lesz. az még nekem is sok lesz/sok már most is, pedig én nagy fb fan vagyok.
kb az a jelenség ami a wall-e-ban volt. Mindent egy márka uralt.
süti beállítások módosítása