Sláger & Danubius #2
2009.11.03. 22:42
Mint az az idézet alcímében is látszik, a botrány botrányt követ. Nem elég, hogy az új rádiók hírneve eddig se volt jó, annak ellenére, hogy még egy percet sem sugároztak, most újabb gond akadt. A Neo FMet meggyanusították, hogy a 3 hét alatt kitalált (összelopott) logó egy másik cég logójának koppintása. Nyilván valamivel reklámozni kell a rádiót, de ez semmiképpen se jó reklám, hogy már indításkor azzal kezdenek, hogy lenyúlják egy másik cég logóját. A tovább után a teljes indexes cikk látható, aki még frissebbre kíváncsi, az a forrás linken updatelt posztot olvashatja indexen.
[caption id="" align="aligncenter" width="490" caption="balra az eredeti, jobbra a kopi pészt"][/caption]A Neo FM szerint nem végleges a lenyúlt logó
A rövidesen a Sláger Rádió helyén sugárzó Neo FM interneten felbukkant logója az Est Media Group vezérigazgatója szerint nem végleges. A Velvet által megkérdezett grafikus azt mondta: ezt az emblémát a csatorna nem gondolhatta komolyan. Kádár Tamás vezérigazgató úgy vélekedik, a három hét nagyon kevés idő egy országos rádió létrehozásához, de műsorvezetők lesznek, ráadásul ismert rádiósokat alkalmaznak majd, mivel nem akarják megfosztani személyüktől a hallgatókat.
A Neo FM jelenleg is tárgyal a műsorvezető-jelöltjeivel, azonban a Velvet érdeklődésére Kádár Tamás, az Est Media Group ügyvezető igazgatója egyelőre nem mondott konkrétumokat, így a csatornával hírbe hozott Hajós András és Lovász László szerződtetését sem erősítette meg. Kádár elmondta, három hét természetesen nagyon rövid idő egy országos rádió felépítéséhez, és az interneten felbukkant, lopottnak titulált logó koránt sem tekinthető véglegesnek. A Velvet által megkérdezett grafikai szakember szerint ha olyan rádiót csinálnak majd, mint amilyen logóval próbálnak hirdetést szerezni, akkor nagyon nagy a baj.
Reális és irreális vállalásokA Sláger Rádió után a Danubius is bejelentette, peres úton szeretné elérni, hogy az ORTT döntését – miszerint a jelenleg általuk használt frekvenciát megkapja Neo FM és a Klassz Rádió – hatálytalanítsák.
A Neo FM képviseletében Kádár Tamás a Velvetnek elmondta, nem befolyásoló tényező a bírósági tárgyalás. „Tudomásom szerint a pernek nincs halasztó hatálya, így alá fogjuk írni az ORTT-vel a szerződést” – mondta az Est Media Group ügyvezető igazgatója. Ezt az éretlemzést megerősítette Bayer Judit médiajogász is, aki az MTI-nek elmondta, a per ellenére is megkötheti a médiahatóság a két új műsorszolgáltatóval a szerződését.
Kádár arra a kérdésre, mi a véleménye a beadványukat ért támadásokról, elmondta, nem szeretné kommentálni a döntés tisztáságát firtató híradásokat, ugyanakkor szerinte vállalásaik egyáltalán nem irreálisak. Egyúttal kifejtette, szerinte az, hogy az ORTT nagyjából három héttel az indulási dátum előtt közölte velük, hogy országos rádiót indíthatnak, nem tette egyszerűvé a dolgukat, de november 19-én 0 órakor megkezdik a sugárzást, még ha a kezdeti struktúra nem is lesz végleges.
Nem fosztják meg az ismert rádiósoktól a hallgatókat
„Jelenleg is folynak a tárgyalások a műsorvezető-jelöltekkel, de konkrét nevekről még nem beszélhetek. Természetesen igyekszünk minél több ismert rádióst leszerződtetni, nem szeretnénk a személyüktől megfosztani a hallgatókat” – mondta Kádár Tamás. A rádió stílusát a korábban elterjedt hírekkel ellentétben nem a politikai beszélgetős műsorok határozzák meg, sőt ilyesmivel nem is foglalkoznak majd.
„A radiocafe 96.8 szellemiségét szeretnénk folytatni, ami attól jó, hogy nem kirekeszt, hanem társ próbál lenni” – éretlmezte Kádár a Neo FM ismertetőjében olvasható „nyitott és kooperatív szellemiség” jelzőt. „35 százalékban magyar előadók dalait játsszuk majd, de nem csak kortárs zenéket. Illetve szeretnénk az új zenekaroknak is lehetőséget adni” – mesélt a csatorna zenei palettájáról, melyet nem szeretnének egy-két évtized dalaira leszűkíteni.
Komolytalan logó komoly hirdetőknek
A hvg.hu nyilvánosságra hozta azt a logót, amely a rádió által a médipartnerei számára készített reklámárakat tartalmazó prezentációban szerepelt, és látványosan hasonlít egy angol mobilgyártó cég emblémájára. Az ügyvezető elmondta, ezt a verziót nem szabad véglegesnek tekinteni, ráadásul szerinte azok a cégek, akiknek a nevében szerepel a neo szó, gyakran használják ezt a betűtípust, köszönhetően a neon elnevezésének.
Ez utóbbi állítással, vagyis a betűtípus és a cégek logója közötti gyakori hasonlósággal egyetértett a Velvet által megkérdezett grafikus, Gordos Gergő is, aki szerint nincs is olyan szakember, aki nem nézi mások munkáit. Ugyanakkor szerinte egy rádió, ami ekkora nyilvánosságot kap az indulásakor, nem gondolhatta komolyan, hogy egy ilyen logóval próbál kopogtatni a hirdetőknél.
via index
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.