Filmes karier kezdete

2010.05.15. 00:02

 Ma miután hazajötem suliból rögtön msn, facebook, rss, ahogy egy jó kckához illik. Láttam is hogy Noémi írt nekem, hogy ide kell mennem, mennem, meg hivjam fel, meg ilyenek. Picit sok volt az infó, de gondoltam, hogy felhívom, és majd tisztázzuk.
Annyit sikerült lebeszélnünk, hogy 10 percem van odaérni valahova, ahol valami filmes előadás lesz.
Sietés, kapkodás, bringa elő, irány a Káptalan domb. Pár perc múlva meg is láttam Noémit. Bementünk egy ilyen pince helység szerű helyre. Régen egyszer már voltam ott, de akkor se tudtam megjegyezni, hogy mi a neve, mint ahogy most sem.
Először csak mi voltunk, aztán egyre többen lettünk. Elég furán éreztem magam, mert csupa 12 éves lányok voltak. Nem nagyon illettünk a képbe, de én csak ennél menőbb voltam.
Hamarosan jött a kamerás pali, akiről csak azt tudom, hogy elég erőszakos, és kék multit szív. Egyik győri t-nél dolgozik (?) szóval onnan hozott is valami komolyabb kamerát. 

Noémi filmje volt a mai leforgatandó anyag. Ezt előzetesen persze komoly forgatóköyv írás előzte meg. Pont annyira komoly, mint ami egy 5 perces filmhez kell. Glamour magazin (?) egyik kitépett lapjára sikerült felírni kb 6-7 jelenetnyi forgatókönyvet.

A történet nem túl kacifántos, de ennek ellenére kurva sokat dolgoztunk vele. Ma tudatosult bennem, hogy nincs az az isten, hogy én operatór legyek. Film sztár is csak akkor ha rendesen megfizetnek. 
Noémi feladata, mint rendező annyiban kimerült, hogy megírta a forgatókönyvet és igaziból ő csicskáztatta a szereplőket, az operatórt, a mikrofonost és még akit ért.

Ja csak a lényeget hagytam ki: én lettem az egyik főszereplő. Ez elég meglepő volt, főleg, hogy én azt terveztem, hogy nem leszek benne semmilyen kreatív munkában, csak szépen nézek, és bólogatok majd. Ehhez képest kb a második percben rámmutatott a pali, hogy oké, te leszel a férfi főszereplő. Nem nagyon volt más választásom, mert rajtam kívül csak egy srác volt, aki kb  lehetett 11-12 éves. Na meg mert Noémi rámparancsolt, hogy "persze, hogy elvállalod".

Én azt hittem, hogy lévén ez egy rövid film, majd rövid idő alatt forgatjuk is le. Ekkor még nem tudtam, hogy másfél óráig ezen fogunk dolgozni. Legalább 6-7 kamera állás, fehér egyensúly beállítás, élesség, álvány állítás, stb. Akkor minden fél perces jelenetet 1 szer elpróbálni, 4 szer felvenni, mert közbe jöttek autók, vagy épp hülye ovodások rohantak át a háttérben. Ez ki is tette a másfél órát.

Közbe persze voltak idegesítő tényezők. Háttér zajok, harangozás, meg ilyenek. Ja meg volt egy jelenet, amikor egy korláton kellett ülnöm. És akárhányszor elkezdtük venni, az egyik okos gyerek 10 méterrel odébb nekiállta rugdosni a korlátot. Ő persze nem látszott a felvételen, meg rajtam se hogy épp úgy mozog alattam a korlát mintha egy földrengés lenne alattam. Az meg nem mellékes, hogy az érzés kb vetekedett egy aszfaltbontóra erősített vibrátoréval  - noha még soha nem próbáltam.

A film felvétel végén fellélegeztem. Akármennyire is meglepő, igen is el lehet fáradni abban, hogy nem csinálsz semmit, csak hallgatod, hogy hogy gyere be a képbe, és merre nézz, és mit mondj. Kurva fárasztó.

Szóval mikor már tényleg azt hittem, hogy vége, akkor jött csak a fekete leves. Mint kiderült van még egy film, ami nem volt ilyen komoly, de ahhoz is kellett statiszta. A film cipőkről szól, szóval én magam nem is látszom benne, csak bokától lefelé kb. Majd beadok egy csekket Zarába, hogy mivel reklámoztam a slim fit jeans-üket, meg a menő cipőjüket, ezért igazán dobhatnának egy csontot..

A második film nem volt túl hosszú. Azt sikerült leforgatni kb 20 perc alatt. Itt csak mellékszereplő voltam, vagyis pontosabban az én szerepem nem volt olyan összetett, mint a másik cipőé. Már ha egy cipőnek lehet összetett szerepe.

Így lettem ma filmsztár 2 órára. Jövő héten még a vágásra is behívtak, szóval most már én is részese lettem a játéknak. Majd ha befutott filmsztár leszek, akkor kaptok autogrammot, ígérem. Addig marad a blog.

A bejegyzés trackback címe:

https://weinie4.blog.hu/api/trackback/id/tr132004159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása